Kerékpárút a Wekerlén át

Kezdőlap Fórumok Fórum Wekerlei csevegő Kerékpárút a Wekerlén át

  • This topic is empty.
15 bejegyzés megtekintése - 16-30 / 45
  • Szerző
    Üzenetek
  • #7740
    Sági Zenina
    Adminisztrátor

    Na jól van, elküldöm nekik. Meg rákérdezek a piacos témára és a Kós-os javításokra még egyszer. (Csak ne kelljen majd magánügyet intéznem, mert biztos utálni fognak…)

    #7741
    Debreceni Zsuzsa
    Felhasználó

    a Városgazdálkodási Irodán nem sok magánügyedet tudod intézni, szóval ettől ne tarts! 🙂 Azt meg nem hiszem, hogy kifüggesztenék a képedet-nevedet a folyosón, hogy \”Wanted\”… 🙂

    #7742
    Sági Zenina
    Adminisztrátor

    Két e-mail ment kétfelé, majd jelzek, hogy mit reagáltak. Jó éjt!

    #7743
    Debreceni Zsuzsa
    Felhasználó

    jó éjt!

    #7744
    vendo
    Felhasználó
    #7745
    Sági Zenina
    Adminisztrátor

    \”Visszaadná a gyalogosoknak a Magyar Kerékpárosklub azt a frissen épített bicikliutat, amelyet a járdából kihasítva építettek az ő megkérdezésük nélkül. A kerékpárosok szerint ugyanis a járdán futó kerékpárút nem csak drága, de életveszélyes is, ezért egyáltalán nem lenne szabad ilyet építeni. Helyette a beruházás árának töredékéért az úttesten jelölnének ki kerékpársávokat.

    Jelképesen lezárt egy frissen elkészült budapesti kerékpárútszakaszt kedden a Magyar Kerékpárosklub (MK). A civil szervezet az elhibázottnak tartott beruházás ellen tiltakozott így, mivel szerintük a költséges kerékpárútról már az átadás pillanatában tudni lehet, hogy rendkívül balesetveszélyes.

    A \”leavatott\” kerékpárútszakasz a járdából kiszakított területen vezet a XIII. kerületi Dráva utcában a Dózsa György úttól a Kárpát utcai kereszteződésig. A kerékpáros szervezet szerint kerékpárutat telepíteni a járdára nem csak drága, de balesetveszélyes is. A kereszteződésben ezért az MK aktivistái fekete anyaggal letakarták a kerékpárutat jelző közlekedési táblát és összevarrták a felavatást jelképező nemzeti színű szalagot.

    2007-ben a budapesti Stefánia és a Thököly út találkozásánál azért halt meg egy kerékpáros, mert a Stefániáról jobbra kanyarodó teherautó sofőrje nem vette észre a vele párhuzamosan haladó, a járdán kiépített kerékpárúton tekerő biciklistát, aki át akart kelni a kereszteződésen és a KRESZ szabályai szerint elsőbbsége lett volna. A tragédia óta eltelt majdnem két év, és még mindig épülnek ilyen utak, pedig a járdára száműzött kerékpárút miatt a gyalogosok sincsenek biztonságban – emlékeztetett László János, az MK elnöke.

    A szervezet számításai szerint a járdára épített kerékpárút kilométerenként átlagosan 40 millió forintba kerül. Az úttesten felfestett kerékpársáv kilométerenkénti költsége ezzel szemben csupán 260 ezer forint, és a balesetveszély is kisebb, hiszen a gépjárművezetők és a kerékpárosok – a közlekedés egyenrangú szereplői – jól látják egymást, jobban tudnak figyelni egymásra és a járda megmarad a gyalogosoknak, mondta a civil szervezet elnöke.

    Halász Ferenc, az MK észak-pesti szervezetének vezetője az MTI-nek elmondta: \”a rossz beruházás rendszerhiba következménye.\” A befektető – egy irodaház építtetője – szakértők, például az MK megkérdezése nélkül terveztette meg a bő 600 méteres szakaszt, és meg is kapta az engedélyeket a kivitelezésre, pedig az MK és a kerületek, illetve a Fővárosi Önkormányzat között jó az együttműködés. Hamarosan a Fővárosi Közgyűlés elé is kerül egy közlekedési rendezési terv, amely kimondja, hogy nem kell mindenhová önálló kerékpáros pályát létesíteni, hanem magát a városi közúthálózatot kell alkalmassá tenni a biztonságos kerékpározásra.

    \”Mindent megteszünk azért, hogy a bürokrácia útvesztőiből szakértői véleményezés nélkül kikerült terv alapján megépített szakasz újra járda legyen, és a kerékpárosok az úttesten kapjanak helyet\” – mondta Halász Ferenc.\”

    Forrás: http://www.origo.hu/itthon/20090127-nem-kernek-a-jardan-futo-bringautbol-a-kerekparosok.html

    #7746
    Sági Zenina
    Adminisztrátor

    Köszi! A második hírt beidéztem, annyira passzol ide.
    Az első is lényeges, annak, aki rendszeresen bringázik.

    #7747
    Boros János
    Felhasználó

    \”balesetveszély is kisebb, hiszen a gépjárművezetők és a kerékpárosok – a közlekedés egyenrangú szereplői – jól látják egymást, jobban tudnak figyelni egymásra\”

    Saját tapasztalat, hogy az autósok semmibe veszik a kerékpárosokat. A négykerekű kerékpárommal haladva sokszor volt \”halálfélelmem\”. Rámdudáltak, megpróbáltak leszorítani, és nem idézném, hogy miket mutogatnak, és szólnak ki az autóból.

    #7748
    Sági Zenina
    Adminisztrátor

    János, a KRESZ-ben esik szó a kerekesszékről?

    #7749
    Sági Zenina
    Adminisztrátor

    Kicsit kurta kérdés volt, de tényleg kíváncsi vagyok, hogy a KRESZ-ben van-e külön említés a kerekesszékről, esetleg külön a motoros kerekesszékről, mert itt Wekerlén is többen élnek ilyennel.

    #7750
    Sági Zenina
    Adminisztrátor

    A kerékpárosklub összefoglaló cikkében a kispesti megoldás is helyet kapott:
    http://kerekparosklub.hu/kinek-kellenek-a-nyakatekert-kerekparutak-2009-es-kmop-es-rop-ok-tapasztalatai

    Ezt a hivatkozást a fenti cikkben találtam, ezt is érdemes elolvasni (Miért nem használják a bicikliutakat? címmel):
    http://vakbarat.totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2010/12/01/miert_nem_hasznaljak_a_bicikliutakat/

    #7751
    tracey
    Felhasználó

    Honapokkal ezelött, amikor elöször hallotam, hogy lesz kerekpár út, megkérdeztem az önkormányzatot milyen tervek vannak, és akkor láttom, hogy elég rossz ötletek vannak: vagy haszontalan lépések, mint pl.
    – az egyebkent jól közlekedhető esze tamás úton \”kerekpár útnak\” kinevezni (inkább mint kezdeni valamit az Ady Endre út városba ki – be haladó úttal);
    – a zöld sávből elvinni több területet, mint ahogy történt Pannonia és Hungária úton, (nem lett volna jobb az út testet szét osztani a többi jármü között?);
    – a járdát feloszlás, a bringások és a gyalagosok között.

    Akkor mondták, hogy a tervek már elöre haladott fázisban vannak, a pénz megnyerték erre a tervre, és ha nem erre haszánlnak, akkor mi lesz? Nem kérdeztünk, mennyi pénzröl volt szó, nem volt idöm utana nézni, ami gyakran sajnálom. Több bringásokat probáltam rávenni, hogy menjen be az önkormányzatba megnézni a terveket, hátha még lehet rajta változtatni.

    Sajnos, senki nem nagyon ért rá..

    Azóta több bringásokkal beszéltem, aki erre fele laknak, hogy kéne létrehozni egy Wekerlei bringás forumat, klubot,valami lehetőséget beszélgetni. A bringa bazaar alkalmákon sikerült több bringásokkal találkozni, és ügy látszik hogy van erre igény … és tényleg szükség van ra, mert kár lenne látni ilyen hülyeséget folytatni, és ahogy Zen irta, van még amit kéne megválosítani: pl. bringa külcsönző a határ útnál, normális bringa út az Űllői vagy ady endrén…

    Hallotam egy slogén nem rég, ami szerintem a bringa útakra, illetve a bringásokka is igaz: ne dönts rólünk, nélkülünk!

    Ha érdekel vki, találjunk ki egy találkát jövö év elejére…

    Tracey, Isti

    #7752
    IE
    Felhasználó

    Van szó a KRESZ-ben a kerekesszékről, de persze zavaros, mármint zavart keltő ez is:
    a \”Fogalmak\”-ból mindjárt kiderül, hogy a hajtott, tolt, vagy gépi meghajtású (ez utóbbi akkor, ha 10-nél nem gyorsabb) kerekesszékkel közlekedő gyalogosnak minősül. Ugyanígy a gyermekkocsi és a talicska is.
    A kavarás a \”Gyalog- és kerékpárút\” meghatározásánál kezdődik: \”A gyalogos, a kerekesszék és a kétkerekű kerékpár közlekedésére kijelölt út\”.
    Miért sorolják fel itt a kerekesszéket is, ha már kimondtuk, hogy ő gyalogos?
    Így folytatódik a szöveg: \”Ha a gyalogos, és a kerékpáros forgalmat burkolati jel választja el, a gy., és a k. csak az útnak a részére (számára) kijelölt részén közlekedhet\”. Itt pedig már nem esik szó a kerekesszékről, pedig ha valaki nem tudja betéve a KRESZ-t, a meghatározás elejéből még arra is következtethetett, hogy kszékkel, mint járművel közlekedhet itt, és akkor a kerékpáros oldal használata lenne a logikusabb.

    Illés Endre

    #7753
    vendo
    Felhasználó

    Hello,

    Engem érdekel, és bármilyen bringatémában nagyon szívesen segítek és lennék a kezdeményezők egyike, legyen az kerékpár út, fórum, kölcsönző, vagy bármilyen bringás program(erről már beszéltünk Istivel is), szóval keressük egymást!Elkötelezett híve vagyok, hogy minél többen üljünk kerékpárra, hiszen egészséges és környezetkímélő. Szóval 1 fővel már számolhattok :-)!

    #7754
    niki
    Felhasználó

    Az önkormányzat támájú hozzászólásodra reagálnék:
    1. Az önkormányzat egyeztetett ezügyben budapesti kerékpárosokat tömörtő szervezettel.
    2. Az Ady-n azért nem épült kerékpárút, mert ha végre elkészül a felújtása, annak folyamán megépül oda is!
    3. A megnyert pályázat során 10 % önrészt fizetett Kispest, a többi külső forrás (EU) Ezt a pénzt vagy felhasználja Kispest erre a célra, vagy vissza kellett volna fizetnie.

    Tehát a bringások be voltak vonva a döntésbe, ha nem helyi bringások is!!!
    Jó ötletnek tartom, egy ilyen helyi egyesület megalakulását, és a későbbi \”Kerékpározó Kispest\” pályázatok kapcsán a véleményezési folyamatban való rszvételüket!!!

15 bejegyzés megtekintése - 16-30 / 45
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.