Kerékpárút a Wekerlén át

Kezdőlap Fórumok Fórum Wekerlei csevegő Kerékpárút a Wekerlén át

  • This topic is empty.
15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 45
  • Szerző
    Üzenetek
  • #7724
    IE
    Felhasználó

    Kerékpárút a Wekerlén át

    #7726
    MolnarMoni
    Felhasználó

    Elnézést, most nincs időm tüzetesen végigolvasni, az átfutás során meg nem tűnt fel, hogy említené az – egyébként nagyon alapos – elemzés, hogy a Hungárián épített vadi új szakasz olyan hullámos, mintha a hullámvasúton mennék. Egyszer mentem rajta végig, de azóta nem is támadt kedvem újra kipróbálni.

    #7727
    Sági Zenina
    Adminisztrátor

    Mivel én nem igen bringázom, így csak gyalogos szemmel nézem a biciklis utat.

    Wekerléről a Rendőrségnél szoktam átkelni a lakótelepre vagy vissza. Ezen az igen rövid szakaszon már felbosszant az esztelen tervezés.

    A 148-as buszról leszálva azonnal keresztezem az egyirányú kerékpársávot (akár gy-k. út, akár puszta k. út) majd a kereszteződés irányában még kétszer kényszerülök erre a mutatványra. Egyszer úgy, hogy a járda teljes szélességében kerékpár úttá minősül a megboldogult járda. 🙁

    Ugyancsak kereszteznem kell a kerékpár utat, amikor az Ady Endre út túloldalára érek és senkinek semmilyen jelzés nem mutatja, hogy kinek van elsőbbsége. Na már most, ha IE értesülései helytállóak – mi okom lenne kételkedni – akkor a KRESZ szerint a bringásé az elsőbbség. Ebben az esetben viszont azt gondolom, hogy az út tervezői közül valakit oda kéne állítani egész napra (lehetőleg a hét minden napján), hogy erre a szabályra az \”öntudatlan közlekedő\” és KRESZ tudásáról számot adásra nem kötelezett gyalogosokat – köztük gyerekeket – erről tájékoztatni legyen szíves.

    Amúgy ebben a kereszteződésben irgalmatlanul rossz volt a járdáról az kijelölt gyalogátkelőhelyre való le- és felhajtás mindkét oldalon. Az úttest és járda közti padka teljesen szét volt már fagyva/málva.
    Itt lett volna a remek alkalom (pénz, paripa) az igényes helyreállításra, akadálymenetesítésre. Sajnos ez sem jutott eszébe senkinek. De oly annyira nem, hogy a biciklik számára elkülönített átkelő hely egy magas padkában csatlakozik a járdához, véletlenül sem akadálymentes átmenettel. És ezt a babakocsit toló kismamák valamint a kerekesszékkel élők is alátámaszthatják. 🙁

    Vajon mikor lesz már végre Magyarországon valami észszerűen és profin megcsinálva???

    Z.

    #7728
    IE
    Felhasználó

    Egyetértek, nagyon vacak minőségű, bár én csak gyalogosként mértem fel ezt a tulajdonságát. A szavaimból talán kiderülhetett – én a szabályok szerinti használhatóságát eleve megkérdőjelezem.
    Ami viszont biztos: a hölgy a háromkerekű kerékpárral (23. kép) nem közlekedhetne rajta. Megértem persze, hogy a zöldséges ládára/ba helyezett babahordozóban lévő gyermek miatt választotta inkább ezt az utat.
    Illés Endre

    #7729
    Sági Zenina
    Adminisztrátor

    Miért nem? Csak két kerekű járgány mehet? Tandem sem? Mi a helyzet a bicikli utánfutóval? És a gyerekbringa rögzítős megoldással?

    #7730
    IE
    Felhasználó

    Van benne logika, hiszen egy háromkerekű (sőt 2010-től akárhány kerekű lehet egy bicikli) sokkal szélesebb, én így is keskenynek találom szinte az összes ilyen utat.
    Lakott területen belül nagyjából (csak nagyjából, mert a KRESZ is idióta, részletezhetném) kétkerekű kerékpár és kerekesszékkel közlekedő használhatja.
    A tandem kétkerekű, csak biciklisből tartalmaz többet.
    A kerékpárhoz kapcsolható megfelelő utánfutó is, és ez nem minősíti át a járművet (tehát nem lesz belőle járműszerelvény, mint egy autóból, ha utánfutót kapcsolnak hozzá), tehát, ha kétkerekű maga a bicikli, akkor mehet.
    Illés Endre

    #7731
    Boros János
    Felhasználó

    Az a patka az Ady Endrénél annyira magas, hogy nekem, amikor arra mentem a négykerekű járgánnyomal, ki kellet kerülnöm, és a parkolókon végigmenve tudtam csak rámenni a Hunyadinál folytatódó kerékpár útra.

    Ez nem szorosan kapcsolódik ide, de a Kós téren lévő összes bejáratnál lévő felhajtók is igen magasra vannak építve. Ráadásul a patika felölinél a befurdulást a kerékpár tárolóban elhelyezett kerékpárok igen csak megnehezítik.

    #7732
    KG
    Felhasználó

    Megint egy jó, környezetbarát kezdeményezés rosszul megvalósítva. Pénzkidobás. Persze nem a kukába, hanem valaki(k)nek a zsebébe…(?!)

    #7733
    Rekacs
    Felhasználó

    Kedves Illés Endre!

    Az az érzésem,hogy jobban ismered a KRESZ-t mint én, és hiába próbálgatom letölteni egyenlőre nem sikerül….
    Így megkérdem,Tőled,hátha tudod:
    A férjemmel épp összevitáztunk,hogy kell-e, kötelező-e a bicikli kerekére a macskaszem?

    Köszi!!!!

    Rékacs

    #7734
    Cili
    Felhasználó

    Igen, kell.
    (A legutóbbi Critical Mass felvonuláson ez volt az egyik fő ok, amiért halomra bírságolták a biciklistákat.)

    116. § (1) A kerékpárt fel kell szerelni
    a) könnyen kezelhető, megbízható kormányberendezéssel,
    b) két, egymástól függetlenül működtethető fékszerkezettel, melyek közül az egyik az első, a másik a hátsó kerékre hat,
    c) hangjelző berendezéssel, amely csak csengő lehet,
    d) egy előre fehér, vagy kadmiumsárga fényt adó lámpával,
    e) egy hátra piros fényt adó, sötétben, tiszta időben legalább 150 méter távolságról látható helyzetjelző lámpával,
    f) hátul egy vagy két, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú, piros színű fényvisszaverővel,
    g) legalább az első keréken legalább 1 db borostyánsárga színű, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverővel (küllőprizmával).

    FORRÁS:
    http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99000006.koh

    #7735
    IE
    Felhasználó

    Bizony, így van!

    Illés Endre

    #7736
    vendo
    Felhasználó

    Sziasztok,

    Kipróbáltam én is a wekerlei kerékpárutakat,a Hungária úti tényleg elég hepe-hupás, nem is értem miért nem lehet szintbe lehúzni az aszfaltot (talán vízelvezetés miatt, de ennyire!
    :-))Az új Megyeri-híd szintén ilyen.
    A Pannónia úti az jó minőségű eltekintve a csatornafedeleket, amin elég nagyokat koppan a bringa, ezért nem is nagyon használom, mivel merevvillás bringám van,a forgalom meg elhanyagolható(egyáltalán mi szükség volt arra a pár száz méteres bringaútra több millióért, ami csak az Esze Tamásig jön el, ráadásul 30-as tábla van, tehát a forgalom akadályozása szóba sem jöhet egy normál tempónál) Hozzáteszem, hogy én mindig a közutat használom bringával (a KRESZ szabályokat betartva, mivel ez is ugyanolyan jármű, mint az autó, motor, lovaskocsi, stb…) mert a kerékpárutak többsége rossz állapotban van, főleg amit viacolorból építenek.(Könyves K. krt, Bajcsy-Zsilinszky, Pesti rakpart,)
    Ahhoz hogy egy normális kerékpáros kultúra kialakuljon M-on, több bringaútra (pl. a Balaton felé csak a 7-es úton lehet menni, ahol 120-al húznak el az autósok), toleranciára a közlekedésben, a Kresz szabályok betartására – autósra, bringásra és gyalogosra ez egyaránt vonatkozik – van szükség.Ettől még messze vagyunk.Szerintem.
    A macskaszem tényleg kötelező előre is hátra is, a kerekekre is, 2 barátomat ezért büntették meg a CM-en, így egyetértek mindenben az előttem felszólaltakkal.

    #7737
    KG
    Felhasználó

    Egy új utat gondolom, hogy a rendőrségnek át kell vennie (közlekedési hatóság). Hogyan mehetett át az ellenőrzésen, ha ennyi hiba és szabálytalanság van benne?

    A politikai/anyagi érdek vagy a szakmaiság döntött?

    #7738
    Sági Zenina
    Adminisztrátor

    Tényleg több kerékpár út kéne – lehetőleg jól megtervezett és karbantartott! – mert félek az autósok mellett biciklizni. Bár most még kicsik a lányok, de sajnos a közlekedési morál elég gyatra itthon (lásd a felborított babakocsis hír kapcsán beírt kommentek) és félnék velük biciklizni. A nagyobbik csoportársai közül van aki már bringával jár oviba, én ezt nem merem megkockáztatni az Ady Endre úti kereszteződés, no és a huncut kisebbik miatt se. Pedig jó kis mozgás. Ideális az lenne, ha a három féle közlekedési mód teljesen elszeparálható lenne, de ez persze nem megoldható. Amúgy a benzingőz miatt se szívesen kerekeznék forgalmas úton. :-/

    Még a biztonságos bringatárolók hiányoznak a nagy közlekedési csomópontok mellől. Lehet, hogy érdemesebb lett volna pár milliót arra költeni a wekereli szakasz helyett, hiszen ott tényleg feleslegesnek tűnik a kialakítás, amellett, hogy sok hiba is van benne.

    #7739
    Debreceni Zsuzsa
    Felhasználó

    Városgazdálkodási Irodán lehet a bicikliút ügyében megkeresni Elekesné Ihász Ibolyát, ők üzemeltetik a kerékpárutat.

15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 45
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.