Ismét napirenden a Határ út

Kezdőlap Fórumok Fórum Általános kérdések Ismét napirenden a Határ út

  • This topic is empty.
6 bejegyzés megtekintése - 1-6 / 6
  • Szerző
    Üzenetek
  • #7146
    Boros János
    Felhasználó

    Ismét napirenden a Határ út

    #7147
    Boros János
    Felhasználó

    Kispesti magazin

    2013. október 24. csütörtök

    Írta: Csizmadia Viola

     

     

    A szomszédos IX. kerület polgármesterével közös szándéknyilatkozat aláírását javasolta Gajda Péter polgármester, amelyben a két városvezető kezdeményezi a fővárosnál, hogy a most módosításra kerülő, 2014-2020 között megvalósuló Budapest Közlekedésének Rendszerfejlesztési Tervben az elsők között, kiemelt helyen szerepeljen a Körvasút menti körút déli szakasza, a IX. és a XIX. kerületeket a Határ út mentén érintő része az Üllői út- Nagykőrösi út között, amelynek előkészítési munkái mielőbb, 2014-ben kezdődjenek meg.

    Évek óta sok a panasz a Határ út óriási forgalmával együtt járó zajra és az ezzel járó porra. A Határ úti helyzetének megoldását legkorábban a Körvasútsor megépítésével egy időben, ahová majd átterelik a forgalmat, ígérte a főváros. De hogy addig is elviselhetővé váljon az út mentén lévő Wekerletelep szélső házaiban élők helyzete korábban már kitiltották a 12 tonnánál nagyobb nehéz gépjárműveket az útról, és elrendelték a forgalom- és sebességkorlátozást. Ezzel párhuzamosan 2006-ban hatástanulmányok és tervek készültek, amelyeket az illetékes hatóságok akkoriban jóvá is hagytak. A helyzet azonban nem sokat változott, a forgalom és a környezetterhelés továbbra sem csökkent.

    Ezért Gajda Péter, Kispest polgármesterének kezdeményezésére, a két város, Kispest és Ferencváros most azt szeretné közösen elérni a fővárosnál, hogy készülő, 2014-2020 között megvalósuló Budapest Közlekedésének Rendszerfejlesztési Tervben az elsők között, kiemelt helyen szerepeljen a Körvasút menti körút déli szakasza, a IX. és a XIX. kerületeket a Határ út mentén érintő része az Üllői út- Nagykőrösi út között, amelynek előkészítési munkái mielőbb, 2014-ben kezdődjenek meg. Majd azt követően a Nagykőrösi út – Soroksári út közötti szakasz kerülne megvalósításra.

    A megbeszélésen résztvevők egyetértettek abban, hogy a két kerületet érintő déli szakasz a teljes Körvasútsor talán legkevésbé költségigényes, a legkönnyebben megvalósítható, ám a kispestiek számára mára már elengedhetetlen része, így a főváros is érdekelt lehet ennek mielőbbi megvalósításában, de ehhez a korábbi tervek felülvizsgálata is elengedhetetlen.

    A tervek szerint a nyilatkozatot mindkét részről a polgármesterek írják majd alá.

    Az egyeztetésen Gajda Péter polgármesteren kívül részt vett Berencz Ibolya kispesti főépítész, Szűcs Balázs Ferencváros főépítésze, a kispesti Városháza illetékes munkatársai, valamint az építkezésben érdekelt wekerletelepiek képviselői.

     

     

    #7148
    Boros János
    Felhasználó

    A Budapestet elkerülö körgyűrűt 1942 Ben kezdték tervezni.  Úgyhogy még van idő.
     
    \”A főváros körüli gyorsforgalmi út gondolatát először dr. Vásárhelyi Boldizsár, a budapesti Műegyetem egykori professzora fogalmazta meg, ő vázolta fel az általa javasolt nyomvonalat – Budapesttől a mainál kissé távolabb vezetve –, a magyar automobil utak hálózatáról 1942-ben megjelent munkájában. A megvalósításra azonban még több évtizedet kellett várni.\”

     

    #7149
    Ferenczi István
    Felhasználó

    jól értem, hogy a Határ út forgalmát úgy csillapítanák, hogy az erdősáv helyére építenének egy többsávos utat?
     

    #7150
    Boros János
    Felhasználó

    Annak idején úgy hallottam, hogy az erdő közepén haladna az út, és erdőt telepítenének az út  helyére.

    #7151
    Csiszta
    Felhasználó

    Az a helyzet, hogy ezt az elképzelést már én is hallottam, még az előző választások előtt, aztán hamvába holt az egész. 🙁
    Most rövidesen újra választások jönnek…ö.m.f.
    Csiszta (alias Csima)

6 bejegyzés megtekintése - 1-6 / 6
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.