egy autós

#6703
stl
Felhasználó

Én csak közvetve vagyok érintett a dologban, mint egy olyan autós, aki nap mint nap arra jár. Végigolvastam a fórumot és csak a régi mondás jutott eszembe: \”szűznek maradni és paráználkodni egyszerre nem lehet\”. Vagy zaj van, vagy zajvédő fal.

Elhangzott itt egy pár érdekes javaslat. Például az, hogy egy sávval beljebb kerüljön a fal. No akkor számoljunk kicsit: van kb 2m az út és a ház fala közt a kritikus részeken. Kb 40-50cm padka mindenképp kell (nem tudom mennyi az előírás, de mindenütt kb. ennyit hagynak, gondolom e körül lehet). Ezt a fal két oldalán számolva marad 1,0-1,2m. Ez nem elegendő járdának (aki szerint igen, az olvassa el a postot a két babakocsi vagy a mozgássérült találkozásáról). Ez a megoldás mennyiben javítana a mentő és tűzoltó kérdésen? Az tény, hogy legalább oda tudnak jutni, de a Nagykőrösiről ugyan úgy megközelíthetetlen a ház. A kukásautó kérdés azonban megoldódna.
Nekem mint szabálykövető személyautósnak annyiból tetszene a dolog, hogy a pofátlanok nem tudnák a buszsávot használni a gyorsabb haladásra (mivel ez megszűnne). De mit szólna ehhez az a néhány ezer BKV utas, aki erre jár? Vagy esetleg menjen belül a busz, 1m-re a házfaltól egy sikátorba zárva?
Ez így elég halott gondolat.

A fal közvetlenül az útpálya mellé helyezése valószínűsíthetően a kötelező padka miatt szintén lehetetlen. A sávok szűkítése nem lehet megoldás – gondolom senki nem szeretne még egy halálutat az M0 mellé.

A föld alá vitel jó ötlet. Csakhogy jelenleg a fenekünk kivan a gatyából, így nem valószínű, hogy 4-5 mrd Ft/km jutna. Ennyi erővel egyébként ugyan ezen elgondolás szerint az egész város forgalmát le lehetne vinni a föld alá. Nagyon szép város lenne a mienk, de ez kicsit utopisztikus gondolat.

gborka a nyitó postban azt írta, hogy egy ilyen szörnyű falat el tudna képzelni egy ipari vagy lakatlan területen, de lakóházak közelében nem. Oda meg minek is zajvédő fal? Minden ilyen förmedvény mögött lakóházak állnak. Ez tuti. Csak meg kell állni az autóval és mögé kell nézni. (Az tény, hogy ritka az ahol ilyen közel van a házakhoz, de ezt a hibát 20 éve követték el és nem most.)

Aki visszasírja a tuját az út helyett, azt szeretném megkérdezni, hogy lakott-e valaha villamospálya közvetlen közelében? Amikor este 11-kor elmegy a villamos és a ház is beleremeg a zajba? Én kevés időt eltöltöttem ilyen körnéken, inkább a zajvédő fal kellene.

A mai tiltakozás pedig remek dolog, csak megint az autósokon csattan az ostor. Bár örömmel fogadtam az \”elnézést kérünk autósok\” táblát, azért a főnökömhöz senki nem jön be elmagyarázni, hogy miért késtem.

És hogy ne csak fikázzak íme egy magvalósítható, kompromisszumos ötlet: a két útpályát egy nagyjából 2m-es zöld sáv választja el. Ezt simán le lehetne vinni 1m-re (ennyi kell ugye a padkának és a szalagkorlátnak). Így pont annyit lehetne nyerni a sávok eltolásával, hogy oda elfér a fal. Ekkor is üvegkalitka feeling lenne (és továbbra is probléma a mentő, tűzoltó meg a kukás) de a mostani züld sáv megmaradhatna. Azt sajna nem tudom, hogy milyen szélesek a gyalogos átjárók pillérei. Ez esetleg keresztülhúzhatja az ötletet.