A Wekerletelep jövőjét akár örökre befolyásoló döntés előkészítése folyik. A Határ út sorsáról, a Wekerletelep közvetlen közelébe tervezett új, nagy forgalmú, többsávos útról döntenek hamarosan.

A Wekerle újság oldalain 2017 óta foglalkozunk az új, dél-pesti körút építésével, azóta számolunk be rendszeresen az éppen tudható tervekről, információkról. A Wekerle újság december közepén megjelenő 2020/3. számában röviden összefoglaljuk, hogy mi történt az eltelt évek alatt, és melyek a legfrissebb fejlemények, mely most a honlapon ITT is elérhető.

Kezdetben nehezen ment az információgyűjtés, nagyon meglepő volt, hogy egy ennyire előrehaladott állapotban levő projektről milyen sokáig nem tudtunk semmit. Azóta eltelt több mint három év. A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa december 31-ig kell döntést hozzon. Az eddig megvizsgált útvonaltervek közül kettő az Ecseri út felé haladna és elkerülné a Wekerlét, négy további változat szerint a napi több mint 40 000 egységjármű forgalom a Határ út menti sávban jelenne meg – részben vagy egészben a felszínen.

 Egy úgynevezett +1-es verzió szerint az új Duna-hidat megépítik, de a Soroksári út – Gubacsi út vonalában megáll a levezető út tervezése. Sokan azt remélték, hogy ez a +1-es verzió az elfogadható, mert budapesti szintű forgalomcsökkentéssel megoldódhat a Határ út problémája. Azonban léteznek vizsgálatok, amelyek bizonyítják, hogy a belvárosi forgalomcsökkentés (ha sikerül is elérni) eredménye a Határ úton mindenképpen forgalomnövekedés lesz. Sőt arról is szólnak hírek, hogy amennyiben nyilvánvalóvá válik (nem utolsó sorban az új építendő hídnak, illetve hidaknak köszönhetően) a megemelkedett forgalom, a +1-es verzió azt is jelentheti, hogy a Határ út és a villamospálya közötti erdősávot kiírtják és annak helyén, a felszínen végzik el a Határ út bővítését.

A Társaskör azonban javasolt egy új, 8. útvonaltervet (ez látható újságunk címlapján), amely a Wekerletelepet és a József Attila-telepet a lehető legrövidebb szakaszon érinti, a teljes nyomvonal kéreg alatt fut, ami által sokkal kisebb környezeti károkozás érhető el, továbbá az erdő minimálisan sérül, mert a patak melletti vonalvezetés miatt a lehető legnagyobb összefüggő zöldfelület marad meg és az építkezés áldozatául eső növényzet túlnyomó része pótlásra kerülne.

A WTE alternatíváját támogatja Gajda Péter Kispest polgármestere is, és aláírásával rengeteg wekerlei-kispesti polgár. A támogató aláírások gyűjtése jelenleg is folyik, az aláíróív megtalálható a wekerletelep.hu címen.

Vélemény, hozzászólás?