Telemann halálának 250. évfordulójának tiszteletére készítettük el ezt a műsort, mely szorosan kötődik korábbi barokk műsorainkhoz. Két évvel ezelőtt J. S. Bach születésének 330. évfordulójának alkalmára készültünk változatos kamarazenéjének ízelítőjével, melyben kiemelt helyet kapott a barokk triószonáta. Rá egy évvel az itáliai és a francia barokk rövid bemutatására vállalkoztunk Lully és Couperin művein keresztül. A barokk kamarazenébe való ily bevezetésünk, ismertetésünk sikere felbátorított arra, hogy folytassuk a tematikus koncertjeinket.

Telemann életművét ugyancsak nem szerepünk bemutatni, hiszen már csak mennyiségben is többet komponált zenét, mint két nagy kortársa, Bach és Handel együttvéve. Arra viszont vállalkozunk, hogy a viszonylag ritkán hallható zeneszerző néhány kamaraművét egy érdekes előadásmódban megszólaltassuk. A kamaraművek mellett néhány szóló koncertdarab is hallható lesz barokk furulyán, oboán, illetve csembalón.

Bár éppen Telemann volt az, aki a kottában elsőként előírta, mely hangszereken kell a műveit előadni, a Triola fúvósegyüttes – korábbi hagyományait folytatva – ezt ismét mai modern hangszereken, furulyák és fuvolák helyett oboán, ill. klarinéton játssza. A hangzás így teljesen újszerű, hangzásban kicsit erősebb és tömörebb lesz. Az egyes szólamok magukban, de egymással való játszadozásában is jobban követhető az igen különböző hangszínű hangszereknek köszönhetően. Bízunk benne, hogy ez a játék, valamint a barokk előadásmód, artikuláció 300 év múltán is mesél, sőt beszél a közönségünknek.

kisplakát_aug.13.

Vélemény, hozzászólás?