Tovább épül Nagykőrösi út melletti a zajvédő fal a fővárosi önkormányzat beruházásában. A II. ütem a Kund utcánál lévő falvég és a Határ út között, illetve vele szemben a XX. kerületi oldalon készül el. A zajvédelmet átlátszó speciális üvegfal biztosítja ezen a szakaszon. Hamarosan kezdődik, és a tervek szerint június végéig befejeződik a munka.

A fal hossza több mint 910 méter lesz. Az átlátszó, hanggátló panelek alumínium keretbe foglalt, 2×8 mm vastag biztonsági üvegből készülnek. A Hungária út Nagykőrösi úti és Határ úti végénél, valamint a Gomb és a Cukrász utcai buszmegállóknál színezett fabeton anyagú hangelnyelő panelek biztosítják a zajvédelmet. A buszmegállók könnyen megközelíthetők lesznek, ugyanis a tömör falak a mellettük lévő ingatlanok határvonala elé kerülnek. A Cukrász utcai csatlakozás továbbra is megmarad, itt nem épül fal. Az üvegfal a zöldsáv út melletti szélére kerül, a lehető legtávolabb az ingatlanoktól. A terv szerint a 18. számú ingatlannál un. üzemi kapu készül, speciális kulccsal, a szemétszállítás, s a mentés érdekében. Az ingatlan lakóközösségének kérésére a Margit utca végén gyephézagos-murvás parkolót terveztet az önkormányzat a lakók kizárólagos használatával – tájékoztatta a kispest.hu-t a hivatal Városüzemeltetési és Közbiztonsági Irodája.

Mint megtudták, a keskeny zöldsáv miatt a fal vonalába eső fákat részben ki kell vágni, a pótlásként ültetendő fák helyszíneit a közeljövőben jelölik ki, ezekre a környék lakói is tehetnek javaslatot a polgármesteri hivatalban. A kivitelezési munka a zajvédő fal nyomvonalának környezetében lévő közművek feltárásával kezdődik, s befejezési határideje 2011. június 30. A beruházás költsége meghaladja a 400 millió forintot. Az érintett lakókat a kivitelező szórólapon is fogja tájékoztatni. A kispestiek kérdéseikkel a Főpolgármesteri Hivatal Városüzemeltetési Főosztályán a beruházót (Balás Boglárka, telefon: 999-9241), illetve a kivitelező Transinvest Budapest Kft. képviselőjét, Szilvássy Roland építésvezetőt (telefon: 06-30/631-1720) kereshetik.

A fővárosi közgyűlés 2009-ben döntött a Nagykőrösi út zajvédelmének megoldásáról a kispesti, illetve a XX. kerületi szakaszon. 2010 elején el is indult a munka, és októberre el is készült a kispesti szakasz első üteme, a Vas Gereben utcától a Kund utcáig. A zajvédő fal Határ útig tartó részének megvalósítására sokáig nem voltak meg a szükséges források a fővárosi önkormányzatnál, de most egy csaknem 20 éves probléma végére kerülhet pont.

Forrás: http://kispest.hu

6 comments on “Folytatódik a zajvédő fal építése

  • Boros János azt mondja:

    Budapest Zajártalom miatt fizetnie kell a fővárosnak
    2011.02.28. 07:27 – Index

    Kártérítés fizetésére ítélte a Fővárosi Önkormányzatot a fővárosi ítélőtábla. Azért kell kárpótolni a Nagykőrösi úti lakosokat, mert az M5-ös autópálya forgalmát bevezető út zaja folyamatosan meghaladta az egészségügyi határértéket, írja [1] a Hírszerző.

    A zajártalom miatt 2007-ben indítottak pert az út mellett lakók. Mivel a másodfokú bíróság helybenhagyta az ítéletet, a Fővárosi Önkormányzatnak fejenként háromszázezer forint nem vagyoni kártérítést kell fizetnie a harminchat felperesnek, a 2007-es perindítástól a kifizetés napjáig számított kamatokkal.

    A kártérítés teljes összege kamatok nélkül 10,8 millió forint, de a felpereseket képviselő ügyvédi iroda tájékoztatása szerint elképzelhető, hogy a rázkódástól megrepedt falak, az ingatlanok értékcsökkenése miatt vagyoni kártérítési per is indulhat a főváros ellen.

    Az idén 910 méter hosszon megépülhet a zajvédő fal. Az átlátszó, hanggátló panelek alumínium keretbe foglalt, 2×8 mm vastag biztonsági üvegből készülnek.

  • Boros János azt mondja:

    Megkésett zajvédelem
    Újabb perek várhatóak az M5-ös terhelése miatt

    Forrás: nol.hu

    Alig tucatnyi éjszaka egyenlő nyolc év összes nappalával és éjszakájával. Kissé furcsa képlet, igaz?
    Csakhogy az IKEA Örs vezér téri építkezésének zajterhelése miatt indított perben végül csak tíz hangos éjszakát sikerült bizonyítani, de a bíróság így is épp annyi kártérítést ítélt meg a bútoráruház szomszédságában lakóknak, mint a Nagykőrösi út mentén élőknek, akik viszont 2004 óta hallgatják az M5-ös sztrádán beömlő autóforgalom rettenetes zaját, és négy éve pereskednek igazukért, sikerrel: a 36 felperesnek személyenként 300 ezer forintot ítélt meg a Fővárosi Bíróság. A bíró tanúkat sem hallgatott meg, sőt szakértők kirendelését sem kérte bizonyításként, mivel a felperesek az illetékes vízügyi hatóság mérési jegyzőkönyveivel támasztották alá igazukat.
    Az M5-ös autópálya bevezető szakasza mellett élők 2004 óta bizonygatták, hogy az őket érő zajterhelés egészségkárosító. Az állampolgári jogok biztosa 2006 novemberében alkotmánysértőnek ítélte, hogy a bevezető szakasz mellett lakók az egészséget is károsító környezetben élnek, mivel a zajszint 10-15 decibellel túllépi az egészségügyi határértéket. Ezt a Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság is kimutatta, amit a 2007-ben indított perben döntő bizonyítékként értékelték.
    A sikert látva, most több száz környékbeli fontolgatja egy újabb per indítását. A pernyertesekkel egy lakásban élő családtagok esetében még egy lakcímkártya is elég a bizonyításra – állítja dr. Biczi Tamás ügyvéd, a Nagykőrösi út mentén élők képviselője.
    A közlekedési tárgyú perekre idén elkülönített húszmillió forint nagyobbik részét elviszi a Nagykőrösi út lakóinak fizetendő 10,8 millió forint és annak kamatai. Holott akad még közlekedési vita a fővárosi önkormányzat és a lakosság között bőven. S még így is örülhetnek a városvezetők, hiszen az M5-ös autópálya bevezető szakasza mellett álló házak lakói eredetileg 500 ezer forintot követeltek fejenként.
    Az ingatlanok értékcsökkenése nem volt az első per tárgya. A lakók még a vagyoni kártérítési per elindítását is fontolgatják.
    A Fővárosi Bíróság ítélete különösen bosszantó lehet a rendkívül szigorú idei költségvetést összeállító fővárosnak, hiszen alig pár nappal a kihirdetése előtt szavazták meg az M5-ös autóút XIX–XX. kerületi szakaszának zajvédelmi beruházását. A zajvédő falak felállítására összesen 591,5 millió forintot irányoztak elő. A lebonyolítói szerződést még az előző önkormányzat kötötte meg a Metrober Kft.-vel tavaly szeptemberben, míg a kivitelező kiválasztására indított közbeszerzési pályázat nyertesével idén januárban írták alá a megállapodást. Már folyik a munkakezdéshez szükséges engedélyek beszerzése. Az öszszesen 910 méter hosszú átlátszó hanggátló panelek felállításának határideje június vége. A bíróság által a 36 felperesnek megítélt kártérítési öszszeget természetesen ettől függetlenül meg kell fizetni. A hazai ítélkezési gyakorlat ezzel új fejezetet nyitott, hiszen eddig még soha nem fordult elő, hogy zajterhelés miatt köteleztek volna kártérítés fizetésére egy önkormányzatot.

  • Boros János azt mondja:

    Budapest Zajártalom miatt fizetnie kell a fővárosnak
    2011.02.28. 07:27 – Index

    Kártérítés fizetésére ítélte a Fővárosi Önkormányzatot a fővárosi ítélőtábla. Azért kell kárpótolni a Nagykőrösi úti lakosokat, mert az M5-ös autópálya forgalmát bevezető út zaja folyamatosan meghaladta az egészségügyi határértéket, írja [1] a Hírszerző.

    A zajártalom miatt 2007-ben indítottak pert az út mellett lakók. Mivel a másodfokú bíróság helybenhagyta az ítéletet, a Fővárosi Önkormányzatnak fejenként háromszázezer forint nem vagyoni kártérítést kell fizetnie a harminchat felperesnek, a 2007-es perindítástól a kifizetés napjáig számított kamatokkal.

    A kártérítés teljes összege kamatok nélkül 10,8 millió forint, de a felpereseket képviselő ügyvédi iroda tájékoztatása szerint elképzelhető, hogy a rázkódástól megrepedt falak, az ingatlanok értékcsökkenése miatt vagyoni kártérítési per is indulhat a főváros ellen.

    Az idén 910 méter hosszon megépülhet a zajvédő fal. Az átlátszó, hanggátló panelek alumínium keretbe foglalt, 2×8 mm vastag biztonsági üvegből készülnek.

  • Boros János azt mondja:

    Megkésett zajvédelem
    Újabb perek várhatóak az M5-ös terhelése miatt

    Forrás: nol.hu

    Alig tucatnyi éjszaka egyenlő nyolc év összes nappalával és éjszakájával. Kissé furcsa képlet, igaz?
    Csakhogy az IKEA Örs vezér téri építkezésének zajterhelése miatt indított perben végül csak tíz hangos éjszakát sikerült bizonyítani, de a bíróság így is épp annyi kártérítést ítélt meg a bútoráruház szomszédságában lakóknak, mint a Nagykőrösi út mentén élőknek, akik viszont 2004 óta hallgatják az M5-ös sztrádán beömlő autóforgalom rettenetes zaját, és négy éve pereskednek igazukért, sikerrel: a 36 felperesnek személyenként 300 ezer forintot ítélt meg a Fővárosi Bíróság. A bíró tanúkat sem hallgatott meg, sőt szakértők kirendelését sem kérte bizonyításként, mivel a felperesek az illetékes vízügyi hatóság mérési jegyzőkönyveivel támasztották alá igazukat.
    Az M5-ös autópálya bevezető szakasza mellett élők 2004 óta bizonygatták, hogy az őket érő zajterhelés egészségkárosító. Az állampolgári jogok biztosa 2006 novemberében alkotmánysértőnek ítélte, hogy a bevezető szakasz mellett lakók az egészséget is károsító környezetben élnek, mivel a zajszint 10-15 decibellel túllépi az egészségügyi határértéket. Ezt a Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság is kimutatta, amit a 2007-ben indított perben döntő bizonyítékként értékelték.
    A sikert látva, most több száz környékbeli fontolgatja egy újabb per indítását. A pernyertesekkel egy lakásban élő családtagok esetében még egy lakcímkártya is elég a bizonyításra – állítja dr. Biczi Tamás ügyvéd, a Nagykőrösi út mentén élők képviselője.
    A közlekedési tárgyú perekre idén elkülönített húszmillió forint nagyobbik részét elviszi a Nagykőrösi út lakóinak fizetendő 10,8 millió forint és annak kamatai. Holott akad még közlekedési vita a fővárosi önkormányzat és a lakosság között bőven. S még így is örülhetnek a városvezetők, hiszen az M5-ös autópálya bevezető szakasza mellett álló házak lakói eredetileg 500 ezer forintot követeltek fejenként.
    Az ingatlanok értékcsökkenése nem volt az első per tárgya. A lakók még a vagyoni kártérítési per elindítását is fontolgatják.
    A Fővárosi Bíróság ítélete különösen bosszantó lehet a rendkívül szigorú idei költségvetést összeállító fővárosnak, hiszen alig pár nappal a kihirdetése előtt szavazták meg az M5-ös autóút XIX–XX. kerületi szakaszának zajvédelmi beruházását. A zajvédő falak felállítására összesen 591,5 millió forintot irányoztak elő. A lebonyolítói szerződést még az előző önkormányzat kötötte meg a Metrober Kft.-vel tavaly szeptemberben, míg a kivitelező kiválasztására indított közbeszerzési pályázat nyertesével idén januárban írták alá a megállapodást. Már folyik a munkakezdéshez szükséges engedélyek beszerzése. Az öszszesen 910 méter hosszú átlátszó hanggátló panelek felállításának határideje június vége. A bíróság által a 36 felperesnek megítélt kártérítési öszszeget természetesen ettől függetlenül meg kell fizetni. A hazai ítélkezési gyakorlat ezzel új fejezetet nyitott, hiszen eddig még soha nem fordult elő, hogy zajterhelés miatt köteleztek volna kártérítés fizetésére egy önkormányzatot.

Vélemény, hozzászólás?